клас



Великодній кошик


Шевченківський тиждень у 2 класі










Анкета для виявлення сформованості читацьких інтересів, розвитку читацької самостійності учнів






КОНСПЕКТ УРОКУ З  ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ
В 2 КЛАСІ

СКРИНЬКА УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КАЗОК.
Визначення героїв казки.
 «КОЛОБОК»(уривки).
Інсценізація казки.












Підготувала
вчитель початкових класів
Сабадаж Наталія Андріївна






Мета: вчити глибоко відчувати казку, елементам театралізації, давати характеристики головним   героям; розвивати зв’язне мовлення,  мислення; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп’ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.

Обладнання: текст народної казки «Колобок», картки з завданням для роботи в парах, ілюстрації з  зображенням героїв казки, іграшковий мікрофон, сценічні маски, комп’ютер.
Хід уроку
-         Пролунав і стих дзвінок.
Починаємо урок.
Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,
Що у другім нашім класі:«Діти просто молодці!»
-         А для цього нам треба…
-         Не просто слухати, а… чути.
-         Не просто дивитись, а …бачити.
-         Не просто відповідати, а …міркувати.
-         Дружно і плідно працювати.
-         я запрошую вас до екскурсії на телебачення і пропоную вам зіграти роль глядачів і моїх помічників.
-         Згодні?
-         Ну тоді ми починаємо.
(слайд 1) Звучить музика «В гостях у казки»
     ІІ. Мотивація діяльності.
     - В ефірі дитяча телепередача «В гостях у казки» і з вами я – її постійна ведуча. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії.
3. Виконання підготовчих вправ.
- Наша передача складається з декількох студій, однією з яких є студія юних дикторів.
(слайд 2)

Щоб відчути себе справжніми дикторами, телеведучими, будемо працювати за всіма акторськими правилами. Ведучі, диктори повинні багато читати, швидко орієнтуватися у текстах, чітко і виразно промовляти слова, адже по телебаченню вас не тільки бачать, але й чують. Тож проведемо мовну розминку.
а) Читання скоромовки на одному мовленнєвому видиху їжачок з їжачихою та їжаченятами наїжачилися.
Забажала жабка в жбанку
На базар везти сметанку,
Їжакам
І жукам.
У банки
Наливає жабка сметанки.
А коли розпродасть
Цілий жбаник —
На зелений заробить жупанчик.
в) розвиток мовно-слухової уваги, пам’яті.
- Перевіримо вашу увагу і пам'ять. Послухайте ланцюжок слів, визначте в ньому зайве слово. Повторіть ланцюжок слів без зайвого слова.
Хата, оселя, ліс, дім.
Поле, село, лан, нива.
Чудовий, гарний, красивий, синій.
-         А що ви можете сказати за ці групи слів? (близькі за значенням).
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
-         Ми добре попрацювали. Далі нас чекає робота в інформаційній студії.
(слайд 3)
Завдання зі скриньки народних казок
— Чи знаєш ти українську народну казку, у якій пан загадав дівчині прийти до нього на гостину так, щоб ані йшла, ані їхала, ані взута, ані боса, ані з гостинцем, ані без гостинця? Як вона називається? («Мудра дівчина» — українська народна казка)
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
(слайд 4)
Гра «Дешифрувальник»
-         Перед вами таблиця з буквами позначеними цифрами, переставивши букви за цифрами від найменшої до найбільшої,
-         ви дізнаєтесь назву і персонажа казки, до якої ми завітаємо в гості.
Б
К
О
Л
О
О
К
5
1
2
3
6
4
7




— Пригадайте, хто і в якій казці співає таку пісеньку.
— Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений.
Учні.
-         «Колобок».
Вчитель
-         Правильно, це українська народна казка «Колобок», яку люблять усі, від маленьких діточок до стареньких дідусів і бабусь, що залюбки читають її своїм внукам і правнукам.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ    
Словникова робота.
Я хочу звернути вашу увагу на деякі слова з казки, значення яких вам може бути незрозумілим. Увага на екран.
(слайди 5,6,7,8)
   


-         Читання казки вчителем (с. 35-36). (Перша пригода)
-         Ілюстрації на екрані допоможуть вам краще уявити почуте.
(слайди 9-20)
— Яких героїв казки запам’ятали?
— Так завершилася перша пригода Колобка. Далі в казці з’являються нові герої, усе повторюється. Продовжте розповідь за схемою, уміщеною на першому форзаці підручника.
1 Бесіда за змістом.
-         Яких звірів зустрів колобок?
-         Чим вихвалявся колобок перед звірами?
-         Як лисичка перехитрила його?
2  Вибіркове читання.
-         А тепер знайдіть у тексті і зачитайте відповіді на мої питання:
-         До чого дожилися дід та баба?
-         Для чого баба поклала колобок на вікні?
-         Що попросила лисиця у колобка?
Вчитель.
-         Молодці. Я запрошую вас до студії інтелектуалів.
(слайд 21)
3   Робота в парах.
Вчитель.
-         У вас на партах лежать картки зі слова-ознаками і зображенням одного з персонажів казки. Вам необхідно стрілочкою з’єднати ті ознаки, які підходять до даного персонажу.





Пари зачитують, які ознаки дібрали до казкових героїв.
Вчитель.
-         А яких персонажів не було на картках? (ведмідь і лисиця).
-         Які б ознаки ви до них дібрали? (лисиця – хитра, брехлива, підступна, жадібна; ведмідь – великий, неповороткий, волохатий, коричневий).
— У якій послідовності з’являються герої казки? (Учень, який нзиває казкового героя, надягає його маску. Після цього діти розігрують казку.)
А тепер давайте спробуємо інсценізувати казку.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Робота над заголовком казки.
Вчитель.
-         Над змістом казки попрацювали, визначили характерні ознаки її героїв. А тепер давайте подумаємо, як би ви по-іншому назвали казку. (варіанти: «Довірливий колобок», «Як лисиця з’їла колобка», «Колобок і звірі», «Пригоди колобка»).
— Яку казку читали? Чи є в неї автор?
— Цікаво бути артистом?
     -    Я дякую вам за вашу допомогу та активність, за любов до української казки. 
Самооцінювання учнів за допомогою дерева Знання.
    -  А свою роботу ви зараз спробуєте оцінити самі. Хто вважає, що працював на «відмінно», прикріпіть зелений листочок на дерево Знання; хто вважає, хто працював «добре» - жовтий листочок, а хто відчуває, що працював не на повну силу на уроці та не був активним, прикріпіть червоний листочок.
Словесна корекція оцінок вчителем.
        Працювали ви старанно,
        Що ж почуйте у кінці:
        Так, у другім нашім класі
        Діти – просто молодці!

       VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати свою ілюстрацію до казки.





«Козачата»






ДО НАС ОСІНЬ ЗАВІТАЛА

Нині осінь нас чарує, неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує і дивує нас вона.
Виглядає так казково восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край!













Свято провела:
класний керівник 2 класу 
Сабадаж Наталія Андріївна.








СВЯТО ОСЕНІ (2 клас)

Свято проводиться в актовій залі: зала святково прикрашена фарбами осені: листя овочі, фрукти; українські рушники; вислови про осінь, врожай. (Лунає спокійна музика).
Вчитель     
    От і листопад стоїть на порозі, Розфарбовує гарно ліси.
Щедра осінь давно у дорозі –
І добра принесла і краси...
І красою нам очі милує,
Тішать серце рясні кольори...
І врожаєм хорошим дивує,
Усміхається сонце згори.
Діти          
   1. Ми сьогодні зійшлися на свято,
           Щоб здружитись, як добра сім’я.
           Свят, нам кажуть, ще буде багато,
           Як пісень навесні в солов'я.
2.         Але осінь у жовтому листі
В цьому році найкраща у нас.
Глянь: калина в червонім намисті
Завітала сьогодні у клас!
3.         Вперше в школі ми світ пізнаємо
І традиції наші, й буття.
В Україні усі ми живемо
І будуємо щасливе життя.
Троє дітей: дівчинка в українському вбранні і двахлопчики – виносять хліб на вишитому рушнику.
Д.         Хліб наш насущний, будь в нас довіку
             В кожній родині, на кожнім столі.
             В трудну годину і в радість велику.
Сійся, родися на рідній землі!
Хл.      Хлібом ми радо гостей зустрічаєм.
             На рушникові рясному несем.
             Все найдорожче, що в серденьку маєм,
             Радісно друзям своїм віддаєм.
Хл.     Ми ж українці, душею багаті.
Працею славен народ наш завжди.
Хочем, щоб хліб був у кожного в хаті
І не було в вас ніколи біди!
Кладуть хліб на стіл
Осінь, осінь,
В гості тебе просимо
З щедрими хлібами, високими снопами,
З листопадом і дощем, з перелітнім журавлем.
Входять ОСІНЬ + ВЕРЕСЕНЬ,  ЖОВТЕНЬ,  ЛИСТОПАД
Осінь      Добрий день! В добрий час!
                 Рада дуже бачить вас!
                 Я - Осінь чарівна й ясна.
Я - дивна, наче казочка сама.
Тримаю пензлик у руках,
Малюю я в садках, в гаях.
Малюю всюди - тут і там,
Щоб догодити, любі, вам.
Я не сама до вас прийшла
Трьох братів я привела.
Вересень         Я перший місяць - вересень.
                          Вам дарую яблука запашні,
                          Груші, сливи, дині і виноград -
То солодка радість для всіх малят.
Жовтень         Врожай добротний зібрано без втрат.
 І ось прийшов сьогодні на світанні
 У гості жовтень - Вересня я брат.
Листопад        Я листопадом звуся недарма,
                           З дерев останнє листя обриваю.
                           Вітер понад лісом співа - гуде –
                           Засипайте швидше, зима іде.
Пісня  «Осінь»
ОСІНЬ виходить
МУЗИКА «Ярмарок»
1 торговець            Увага! Увага!
                                   Спішіть - поспішайте!
                                   Господарі й гості, глядіть не минайте!
                                   На ярмарок прошу гуртом, поодинці,
                                   На вас тут чекають чудові гостинці.
2 торговець   На ярмарку нашім веселім, багатім
Є чим дивувати і є що придбати,
Тут щедрі дарунки із саду й городу
Тут пісня і жарти усім в нагороду.
3 торговець  Мерщій на ярмарок всі поспішайте
Купуйте милуйтесь, танцюйте і грайте.
На нашому ярмарку повно овочів і фруктів.
ВИХОДЯТЬ ДІВЧАТА - ОВОЧІ
Диня       Ви на мене подивіться,
                 Я дівиця круглолиця,
                 Жовтобока, запашна,
                 А до того ж і смачна.
Цибуля         Я цибуля хоч гірка,
                        Та корисна я така.
                        Я й цілюща, кожен знає,
                        Від хвороби захищаю.
Капуста          Я капусточка гарненька,
                          Я кругленька чепурненька
                          З мене страви всі смачні
                          Їжте й дякуйте мені.
Морквинка            Я морквинка - морквиця, Молоденька, білолиця. Пийте сік із морквички
                                    І рум'яні будуть щічки.



Картопля    Купуйте куштуйте усі бараболю.
                        Варіте і смажте із сіллю й без солі
                        Сто страв господиня з картоплі готує,
                        Картопля як хліб, вона всіх нагодує.


Часник         Я часник біленький і такий пахучий,
                       І такий зубастий, і такий пекучий.
Помідор       Хоч я не стрункий і на зріст невисокий
                        Та маю червоні гладесенькі щоки.

1 торговець   А он, дивись! Гарбуз іде!
Гарбуз  Ой чи живі чи здорові Всі Родичі Гарбузові!

Обізвалась Жовта Диня Гарбузова Господиня:
Іще живі та здорові Всі Родичі Гарбузові!

Обізвались Огірочки Гарбузові Сини-Дочки:
Іще живі та здорові Всі Родичі Гарбузові!

Обізвалася Морквиця Гарбузовая Сестриця:
Іще живі та здорові Всі Родичі Гарбузові!

Обізвались Буряки Гарбузові Свояки:
Іще живі та здорові Всі Родичі Гарбузові!

Обізвалась Бараболя а за нею і Квасоля:
Іще живі та здорові Всі Родичі Гарбузові!

Обізвався Старий Біб:
 я іздержав увесь Рід -
Іще живі та здорові Всі Родичі Гарбузові!

Ой ти Гарбуз ти Перистий із чим Тебе будем їсти?

Гарбуз:Миску пшона кусок сала от до Мене вся приправа!
                              
  
1. В осінній день, в чарівну пору
Ти в ліс притишений пройдись.
І підніми голівку вгору –
У синє небо подивись.
2.Воно таке бездонне й чисте –
Злетіти хочеться увись!
Безмежне, гарне, урочисте...
Поглянь в блакить і усміхнись!
3.На тлі блакитного простору
Дерева в золоті стоять.
То ж підніми голівку вгору –
Там гуси - лебеді летять!
4.Щоб хліб в нас був і овочів чимало,
Всі вставали рано, на зорі.
Люди тяжко працювали.
Українці - справжні трударі!
5.А тепер вже можна відпочити,
Як зібрали гарний урожай.
Є пшениця, гречка. просо, жито,
Овочів і фруктів - через край!
Пісня « Урожай»
Осінь             Час мені уже прощатись,
                        Треба далі відправлятись.
                        З вами весело співати, танцювати
                        І буде мені тепер що пригадати!
Вчителі        На доброму ярмарку ми побували,
                       Одні продавали, інші купували
                        А тепер вже й додому пора.
- Свято наше закінчується. Ми бажаємо, щоб завжди на ваших столах був достаток, щоб вам було що продавати і за що купувати.




Немає коментарів:

Дописати коментар